Nowa Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta - wymagania dla podmiotów opieki zdrowotnej
Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej zawiera nowe zasady dla podmiotów leczniczych. Obejmuje ona m.in. wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem, autoryzację, akredytację oraz rejestracje medyczne.
Kogo dotyczy ustawa ?
Ustawa skierowana jest do podmiotów wykonywujących działalność leczniczą w ramach umowy zawartej z NFZ. W ustawie mowa jest o Autoryzacji i Akredytacji, które dotyczą działalności leczniczej - szpitalnej. Ta sama ustawa w części dotyczy także innych podmiotów świadczących opiekę zdrowotną.
Co zawiera Wewnętrzny System Zarządzania Jakością (WSZJiB) ?
Podmioty wykonujący działalność leczniczą w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z NFZ jest obowiązany do posiadania Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem obejmujący działania mające na celu zwiększenie skuteczności i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej, satysfakcję pacjentów oraz ciągłe doskonalenie organizacji w tym zakresie. Na system składa się zbiór zasad, procedur, metod, narzędzi, opisów stanowisk pracy, personelu oraz relacji pomiędzy nimi. Szczegóły precyzuje art.18 tej ustawy.
Wdrożenie Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem
Oferujemy konsultacje i wdrożenie systemu. Do określenia zakresu prac i przygotowania oferty konieczne jest przeprowadzenie wywiadu przedwdrożeniowego. Wymagane jest powołanie i współpraca z koordynatorema ds.jakości. Do prawidłowego przygotowania systemu konieczne jest zaangażowanie specjalisty znającego procedury medyczne i strukturę organizacyjną (po stronie podmiotu medycznego) oraz konsultanta z zakresu organizacji podmiotu medycznego (po stronie Mediatora).
Zapraszamy do kontaktu i rozmów na temat oferty